in-storemedia marketing shopper

Beacon: technologia wpływająca na doświadczenia zakupowe

28
Sty

IN CONTACT

Dzisiejsi konsumenci korzystają ze smartfonów niemal bez przerwy: podczas zakupów, spaceru i innych codziennych aktywności. Technologia Beacon pozwala na wykorzystanie tych okoliczności aby dotrzeć z informacją o produkcie i dostępnych ofertach w momencie podejmowania decyzji zakupowej.

Beacon to malutkie urządzenie składające się z chipa Bluettoth oraz baterii. Emituje ono stały, unikalny sygnał korzystając z energooszczędnej technologii Bluetooth Low Energy. Pozwala ono na zlokalizowanie potencjalnych klientów oraz na wysyłanie do nich sprecyzowanych przekazów reklamowych.

Jedną z największych zalet Beaconów jest możliwość ustalania zasięgu nadawania. Można więc zdecydować, że jeden Beacon będzie miał zasięg 50 metrów i witał wszystkich w sklepie, natomiast kolejny zadziała tylko, jeśli odbiornik znajdzie się w odległości 30 centymetrów, na przykład koło konkretnej półki czy przedmiotu.

Beacony mogą wkrótce stać się niezastąpionym towarzyszem w trakcie wizyty w sklepie. Po pierwsze, we współpracy z odpowiednimi aplikacjami dadzą one szczegółowe dane firmom odnośnie zachowań konsumentów. Natomiast dla klientów staną się mobilnym asystentem w trakcie zakupów.

Dzięki uzyskanym informacjom o zachowaniach zakupowych potencjalnych klientów, takim jak – najczęściej odwiedzane sekcje, czas spędzony w sklepie przez konsumenta oraz cała jego ścieżka zakupowa (Path to purchase) – marki mają możliwość wysyłania sprecyzowanych przekazów reklamowych dopasowanych do potrzeb konsumenta.

W najbliższych miesiącach in-Store Media będzie rozwijać technologię opartą na chipach NFC, kodach QR oraz technologii Beacon na naszych nośnikach Citylights we Francji.
 

Aby uzyskać więcej informacji napisz na adres:

info.poland@in-storemedia.com

Udostępnij:
in-storemedia.pl