in-storemedia marketing shopper

Komunikacja w punkcie sprzedaży

4
Sty

Firma In-Store Media stworzyła przewodnik, który wyjaśnia i opisuje najważniejsze elementy komunikacji z klientem w momencie sprzedaży. W celu zawarcia w naszym przewodniku możliwie najrzetelniejszych informacji, przeprowadziliśmy badania wraz z Salvetti & Llombart, by poznać i zrozumieć dynamikę zakupów przeprowadzanych w hiszpańskich gospodarstwach domowych.

Aby zapewnić sprawną komunikację w punkcie sprzedaży, należy pamiętać o trzech głównych czynnikach: marce, sklepie oraz kliencie.

Po pierwsze, musimy określić cel marki. Komunikat będzie się różnić w zależności od tego, co marka chce komunikować, czy będzie to innowacja, promocja produktu, czy po prostu jego branding. We wszystkich przypadkach, sam produkt powinien być głównym elementem przekazu, a komunikaty towarzyszące mediom powinny być krótkie i sprecyzowane.

Kolejnym czynnikiem, o który musimy się zatroszczyć, jest miejsce, w którym zamierzamy komunikować. Możemy łączyć media Out-Store (zewnętrzne), aby zwrócić uwagę wchodzących do galerii konsumentów, media In-Store (wewnętrzne), w celu zmodyfikowania trasy przebywanej przez klienta wewnątrz sklepu i/lub liniowe media In-Store wpływające na decyzję o zakupie.

Rola produktu dla kupujących jest ostatnim ważnym czynnikiem. Jesteśmy w stanie rozróżnić towary pierwszej potrzeby i produkty „luksusowe”, kupowane dla zaspokojenia przyjemności. Komunikat w każdym naszym przekazie musi być racjonalny i powinien przede wszystkim skupiać się na korzyściach płynących z nabycia produktu. W przypadku produktów luksusowych, komunikaty winny być zmysłowe i stymulować wśród klientów poczucie satysfakcji z zakupu.

 

Aby uzyskać więcej informacji napisz na adres:

info.poland@in-storemedia.com

 

Udostępnij:
in-storemedia.pl