in-storemedia marketing shopper

in-Store Media publikuje wyniki badań

20
Kwi

cartmedia_ar01

Czterech na pięciu klientów podejmuje decyzje zakupowe w sklepie.

Wyniki badania firmy in-Store Media pokazują, gdzie i na jakiej podstawie klienci podejmują decyzje o zakupie konkretnych produktów

in-Store Media, zaprezentowała wyniki przeprowadzanych w Polsce badań poświęconych zachowaniom i motywacjom klientów handlu detalicznego. Wynika z nich, że chociaż niemal co drugi klient tworzy listę planowanych zakupów, to i tak aż w czterech przypadkach na pięć ostateczny wybór jest dokonywany bezpośrednio przed półką z towarem. Półki sklepowe, gazetki i reklamy na hali sprzedaży są też najważniejszymi źródłami informacji na temat produktów dostępnych w danym sklepie, a reklama w miejscu sprzedaży zwiększa sprzedaż reklamowanych produktów aż o jedną piątą.

Według badań 78% klientów podejmuje decyzję o zakupie konkretnego produktu dopiero w punkcie sprzedaży. Około 70% z nich deklaruje, że ma wstępnie wybranych kilka marek szukanych produktów, zaś pozostałe 30% idzie na zakupy nie mając takich preferencji – jednak w przypadku obu grup ostateczna decyzja zapada przed półką z towarem.

Głównymi źródłami informacji dla kupujących na temat produktów dostępnych w danym sklepie są: ekspozycja na półce sklepowej (69%), gazetki sieci handlowej (36%) i reklamy produktów widoczne na hali sprzedaży (31%). Co ważne, aż co trzeci badany potwierdził, że dopiero w sklepie dowiaduje się o nowościach produktowych (35%)! Według większości respondentów dobrze dobrana reklama w sklepie przypomina klientom o konieczności kupna danego produktu (71%), w przyjazny sposób dostarcza informację o produktach dostępnych w danym punkcie sprzedaży (71%), zachęca do kupna określonych produktów (75%) i zwiększa atrakcyjność marek w oczach klientów (69%).

Badania pokazały też, że reklama w punktach sprzedaży powoduje wzrost sprzedaży reklamowanych produktów średnio o 19% w porównaniu ze sklepami, w których reklamy nie były obecne. Wzrost ten był zbliżony we wszystkich badanych kategoriach (żywność, chemia gospodarcza, napoje i alkohole oraz kosmetyki), jedynie w przypadku napojów sięgnął aż 24%. Reklama w sklepach powoduje też wzrost świadomości marki (TOM, Top-of-Mind) o 62% i wzrost intencji zakupowych o 75%. Badanie pokazało także, iż szczególnie korzystne efekty przynosi łączenie różnych form reklamy.

Badania sprzedażowe są prowadzone przez firmę in-Store Media we współpracy z sieciami handlowymi, natomiast badania marketingowe są realizowane na zlecenie i według metodologii in-Store Media przez firmę Nielsen metodą PAPI na próbie ok. 600 kwalifikowanych klientów w sklepach sieci Carrefour i Kaufland.

 

Aby uzyskać więcej informacji napisz na adres:

info.poland@in-storemedia.com

Udostępnij:
in-storemedia.pl