in-storemedia marketing shopper

Marketing doświadczeń

8
Sty

Marketing-experiencial-in-store-media-573x380

Firma in-Store Media, wspólnie z profesorem I. Gallo, związanym z Hiszpańską Szkołą Biznesu (IESE Business School), zorganizowała  wyjątkowe spotkanie w AESE – Szkole Biznesowej w Lizbonie. Jego celem było przybliżenie czym jest marketing doświadczeń oraz zaprezentowanie zalet i możliwości jakie oferuje markom.

Głównym celem marketingu doświadczeń jest umożliwienie konsumentowi bezpośrednich doświadczeń z marką. Przedstawiamy trzy główne powody, dla których marki powinny w swojej komunikacji wykorzystywać marketing doświadczeń:

1) Bezpośrednie doświadczenia związane z marką są bardziej osobiste, a tym samym lepiej oceniane. Ludzie są oceniani na podstawie tego, co robią, a nie tego, co mają.
2) Doświadczenia dostarczają znacznie więcej szczęścia niż dobra materialne. Badania wykazują, że, gdy podstawowe potrzeby zostaną zaspokojone, przyjemność płynąca  z doświadczenia jest oceniana znacznie wyżej niż z zakupu dobra materialnego.
3) Doświadczenia mają znaczny wpływ na nasze życie towarzyskie. Większość doświadczeń  dzielonych jest wspólnie z innymi ludźmi; cieszymy się z nich razem w trakcie ich przeżywania oraz później, wspominając.

Marki korzystają z trzech alternatyw, w celu wykorzystania marketingu doświadczeń w swojej komunikacji marketingowej:

  • Komunikowanie doświadczeń związanych z marką. Większość marek wykorzystuje właśnie ten mechanizm. Głównym założeniem jest podkreślanie emocjonalnych korzyści związanych z marką a nie jej funkcjonalności. Dobrze znanym przykładem wykorzystania takiej komunikacji marki jest BWM i jego hasło reklamowe: “Radość z jazdy”.

Przekształcenie produktu w doświadczenie. Aby to osiągnąć musimy sprawić, że kontakt z marką będzie się wiązał z wyjątkowym doświadczeniem a nie tylko z wymiernymi korzyściami. Przykładem może być otwarcie przez markę Danone sklepów z jogurtami, gdzie konsument na miejscu może spróbować produktów danej marki. Dzięki temu jedzenie jogurtu staje się już przeżyciem towarzyskim, nie tylko samym procesem jedzenia.
3) Bycie właścicielem doświadczenia. W tym przypadku idealnym przykładem jest marka Red Bull, która powiązała komunikację swojej marki ze sportami ekstremalnymi.

 

Aby uzyskać więcej informacji napisz na adres:

info.poland@in-storemedia.com

Udostępnij:
in-storemedia.pl