in-Store Media przedstawiła wyniki innowacyjnego badania zrealizowanego wspólnie z TNS, w którym dokonano analizy zachowania shoppera w punkcie sprzedaży. Wykorzystano nową metodę Eyecam, która przez okulary z zainstalowaną kamerą dokonuje pomiaru pola widzenia shoppera, kiedy ten dokonuje zakupów. Dzięki tej technologii możliwe było zarejestrowanie każdorazowo nośników reklamowych w sali sprzedaży, które pojawiły się w polu widzenia shoppera.

Poniżej przestawiono wybrane wyniki z przeprowadzonego badania:

  • Nośniki reklamowe o wysokim poziomie zauważalności (%):
    • alarm-media (reklama umieszczona na bramkach wejściowych): 100%
    • stopper-media (dwustronne nośniki reklamowe umieszczone na półce): 69,3%
  • Nośniki reklamowe o długim czasie obecności w polu widzenia shoppera:
    • alarm-media (reklama umieszczona na bramkach wejściowych): 6,4 s
    • floor-media (reklama podłogowa): 5,8 s
    • stopper-media (dwustronne nośniki reklamowe umieszczone na półce): 6,1 s

Badanie zostało uzupełnione ankietami, w których zadawano pytania dotyczące atrybutów kondycji marki i percepcji naszych nośników reklamowych. Poniżej podajemy uzyskane wyniki:

  • Nośniki reklamowe, które przyczyniają się do rozpoznawalności i budowania wizerunku marki:
    • wzrost świadomości marki (TOM) o +54%
    • zapamiętywalność reklamy wzrasta o +79,5%
    • intencja zakupowa wzrasta o +44%