in-storemedia marketing shopper

5 zasad efektywnej komunikacji cyfrowej w punkcie sprzedaży

14
Gru

Digital advertising

 

Komunikacja w punkcie sprzedaży jest dla marek dużym wyzwaniem, bardziej niż kiedykolwiek wcześniej. Przede wszystkim jeżeli chodzi o jej zauważalność, dotarcie z komunikatem i wpłynięcie na finalną decyzję konsumenta.

Dotychczas wykorzystywane w komunikacji w punkcie sprzedaży formaty reklamowe – stopery, naklejki podłogowe, flagi – zostały uzupełnione o komunikację cyfrową – ekrany umieszczone przy półkach sklepowych, na fasadach centrów handlowych czy ekrany w witrynach sklepów.

Nośniki cyfrowe oferują szeroki wachlarz możliwości wykorzystania kreacji i treści w komunikacie reklamowym. Efektywna komunikacja cyfrowa, zwiększająca zainteresowanie potencjalnych nabywców, jest możliwa pod warunkiem spełnienia poniższych zasad.

 

1- Odpowiednio dostosowany komunikat reklamowy

Dostosowanie komunikatu do nośnika cyfrowego jest kluczowe. Musimy pamiętać o tym, że mamy bardzo mało czasu na zainteresowanie potencjalnego kupującego, który jest w ciągłym ruchu w punkcie sprzedaży. Wykorzystanie standardowego 30 sekundowego spotu czy nieruchomego obrazu nie zwróci uwagi, nie zachęci do zakupu i tym samym nie będzie efektywne. Niemniej jednak, niektóre marki z sukcesem dostosowują istniejącą komunikację wykorzystywaną w reklamie telewizyjnej czy prasowej do punktu sprzedaży, pamiętając jednak o kolejnych zasadach.

2- Widoczne logo marki/ produkt w spocie reklamowym

Badania efektywności potwierdzają, że komunikacja w punkcie sprzedaży ma bardzo pozytywny wpływ na markę. Dlatego też bardzo istotne jest aby produkt lub logo marki było widoczne przez cały czas trwania spotu reklamowego.

3- Wyróżnij produkt zamiast opowiadać historię

W kontekście zakupu w 10 sekundowym spocie bez dźwięku to produkt powinien być głównym bohaterem i punktem przekazu a nie opowiadana wokół historia. Celem jest aby konsument mógł z łatwością na półce sklepowej odnaleźć produkt, który widział w reklamie. Bardziej skomplikowane jest reklamowanie grupy produktów w ograniczonym czasie unikając efektu „przeskakiwania” z jednego produktu na drugi. W tym przypadku najlepszym wyjściem jest podkreślenie spójności grupy produktów, co zwiększy jednocześnie widoczność każdego z nich.

4- Komunikat widoczny i czytelny z odległości 10 metrów

Biorąc pod uwagę to, że nasza publiczność jest w ruchu, przekaz reklamowy musi być widoczny i czytelny z odległości 10 metrów. W szczególności, teksty powinny być łatwe do przeczytania, warto również główne hasło wyróżnić kolorem. Bazując na głównym kolorze zgodnym z identyfikacją wizualną marki możemy sięgnąć po kolory uzupełniające, współgrające z komunikacją.

5- Zachęcenie do działania

Naszym celem jest spowodowanie reakcji konsumenta w punkcie sprzedaży. Komunikat zachęcający do działania musi być spójny z celami kampanii: wprowadzenie nowego produktu na rynek, promocja, budowa wizerunku marki. Musi również wpisywać się w miejsce, w którym się pojawia: hipermarket, centrum handlowe, wpływać na zmianę ścieżki zakupowej i na decyzje zakupowe konsumenta.

Udostępnij:
in-storemedia.pl